Monday, May 03, 2010

Semua cakap pasal I-City, best sangat ker?

 Korang dah pernah sampai I-City?I-City, hub teknologi pintar berstatus MSC yang terbaru untuk syarikat berstatus MSC .Kota keriangan baru warga Shah Alam lah senang citer dalam bahasa kunonya.Aku rasa, orang dari luar Shah Alam pun dah jejak.Tinggal aku ajer yang belom jejak-jejak.Setiap kali nak pergi mesti tak jadi pergi punya.Jalan jam adalah salah satu faktornya.

Hari sabtu lepas, cubaan pertama ke I-City, cadangnya nak pusing-pusing lah, sekali hujan rintik-rintik pulak dan maghrib makin hampir.Tapi, kereta yang masuk aku nampak makin banyak menuju I-City [Boleh sembahyang maghrib ke di I-City?Tak nampak surau pun!wallahualam].Just amik gambar permandangan sekitar I-City di dalam kereta dan kereta sedang bergerak.


 Ini lah hasilnya..hampeh bukan?

Esoknya, hari Ahad, kami pergi awal sket dari Sabtu.Kul 6 lebih.Lampu pun banyak lagi tak nyala.Permandangan pun terang lagi.Layan gambar ajer lah..Warning : banyak gambar lucah:p


Ada pokok pain..

Rusa pun ada..Tapi tak bleh naik.Patutnya tak leh masuk pun area ni tapi ramai ajer masuk.
Tengok notice tu, denda RM500. :p


Aku tumpang sekaki..Seb baik tadak orang saman.


Pokok pain dan pokok buluh pun ada.Siap ada tanglung.

my Nuha ingat tu bear dia agaknya..hehehe
cantik kan?


angsa ni tak nyala lagi LED nya.


Banyak lagi sebenarnya buleh bergambar tapi masa tu ini aja yang menyala LEDnya.Lain kali nak pergi lagi tempat-tempat yang tak amik gambar lagi tu.Masa untuk pulang!!

 Map ke I-City.Klik untuk pembesaran ganda 23.
p/s:

Hari ni, aku puasa, tiada gambar makanan disini hari ini.My hubby cakap tak larat nak ganti puasa aku, so baik aku ganti cepat-cepat sebelum terlambat.[Sebenarnya ada tapi aku takut aku tergoda plak.Hahaha]

p/s: 

Esok aku kena pegi Melaka, untuk demo sistem yang diorang request.Tak masuk ofiz lah.Jangan rindu sama aku :p [Macam lah ada orang rindu kan..]

WAIT ! WAIT ! WAIT!


Kalau nak tengok koleksi-koleksi hangat dan sensasi di dalam toilet a.k.a jamban boleh tengok kat SINI. 
Kalo nak resepi masakan dan info semasa boleh tengok kat SINI
Kalo nak jadi menantu aku,pastikan cukup umur dulu yer,  tengok kat SINI.


1st Makhluk Tuhan Paling Sexy Komen Semalam:

12 Comments:

  1. 1st time tgk org p i-city time terang lg..slalu tgk gmbr time mlm je

    ReplyDelete
  2. Seronok awak, I-city. Tapi bestnya datang malam, bila lampu semua dah menyala.Baru cantik. Ala ala kat korea gitu... tapi panas macam kat malaysia. hehe.. kalau nak tgk gambar lampu lampu led yg menyala pada waktu malam, blh la ke blog saya. http://diari-maklong.blogspot.com/2010/03/i-city-mac-2010.html

    p/s: kalau nak sembahyang, saya suggest singgah kat masjid negeri. tak pun, dalma kawasan perumahan seksyen 7 tu pun ada banyak surau. Di shah alam, surau memang byk, sbb majoriti penduduk di situ melayu dan beragama islam

    ReplyDelete
  3. Aku pun tak sampai lagi I-city ni. Cam la jauh sangat kan.. :)

    ReplyDelete
  4. elis,
    betul cakap elis tu.. orang luar shah alam da terjah da i-city tu... ita yang da menetap kat shah alam dekat 17 thn, tak penah tgk pon bayang i-city tuh... huhuhuuh...

    ReplyDelete
  5. malam td msa nak pi klang lalu kat situ...meriah colorful dari highway tu..

    panas tak tempat tu?...sebab byk sgt lampu...

    ReplyDelete
  6. macam ok aja.. teringin juga nak pergi tapi tak kesampaaian.. maybe next time ajalah....

    Confirm Kena Bayar Cukai Kad Kredit

    ReplyDelete
  7. I-city ni theme park ke apa? <---nampak sangat xtau pape. tapi tgk kat gambar canteknya...

    ReplyDelete
  8. I-City tu memang best Ellis. Macam Wonderland lagi. Teringin sangat nak pegi la. huhu..

    ReplyDelete
  9. hehehe.... sorang demi sorang terjebak ke I-CITY...hehehehe... gelombang blogspot la ni. hahaha

    ReplyDelete
  10. aku dh tgk gambar member aku kat icity ni..... memang cantik. eh pokok pain tu nape kaler putih??

    ReplyDelete
  11. auntie...saya pun dah g...baru jer...khamis lepas...tapi x sempat lah nak upload gambar kat blog...

    ReplyDelete
  12. haslina, aku rasa tak panas mana sebab LED ajer..

    sharinginfoz, pergi ajer..x yah tangguh2..hehehe

    Umi Nuha, tu area ofiz MSC tapi diorang buat mcm tuutk tarikan kot.

    unlisted_one, mcm kat oversea pun ada..hehehe

    hati-ema, terjebak la pulak..

    Elyn, macam2 kaler ada..putih hijau merah..

    Atia adina,syokkan pergi sana :)

    ReplyDelete

Terima kasih yer korang tinggalkan komen. Jika ada kelapangan me reply ok !

xoxo,

Eliss

 

Blog Design Here Edited by Elissmie.com Copyright Reserved © 2006- Disclaimer Comments (RSS)